Glad Påsk

Nu är vi inne i påsk helgen, vädret är strålande och imorgon bär det upp till mamma. Jag passar på att önska er en glad påsk :)

Idag har jag redan städat, dammsugit och skurat. Nu är det dags för en kopp kaffe och göra sig iordning. Johan är och tittar på jobb idag men kommer nog snart hem tror och hoppas jag. Hade tänkt att vi ska ut på en promenad i det fina vädret sen får vi se vad som händer :)

Imorgon ska vi hem till mamma, vi blir bjudna på påsk mat och jag tror det lurar ett litet påskägg någonstans ;) hehe man blir väl aldrig för gammal för påskägg..eller?? Sen ska vi faktiskt sova över också, kommer bli jätte mysigt det är en sak som är säker.

En sak som jag har tänkt på nu under denna påsken är att folk handlar hur mycket mat som helst. Det har slagit mig att folk verkligen "firar" påsk. I vår familj har det inte varit sådär jätte stort när det kommer till maten. Men självklart har ju traditionerna som att få påskägg och måla frukost ägg och sådär funnits men inte så att hela släkten har samlats som över julen. Men i år blir det så :)

Glad påsk önskar jag er allihopa, och ät hur mycket godis som helst för det får man nu :)



ADIOS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0