2010-01-14

Idag hade jag min allra första körlektion! jippi! Hade den kvart över sju imorse men det var inga problem med att gå upp ännu tidigare för det. Dels för att Johan nana här inatt (då han vaknar i tid av väckar klockan till skillnad från mig) och att jag är så himla taggad inför körkortet och sen älskar jag att köra bil. Och jag tror inte att en första lektion kan gå bättre än vad den gjorde för mig idag. Gick verkligen hur bra som helst och körläraren sa att jag var jätte duktig :) Nästa vecka har jag fyra lektioner. Måndag (dubbel), tisdag och onsdag :) Kommer att köra mellan 2-3 gånger i veckan fram tills mitten utav februari. Så förhoppningsvis så kommer jag att ha det ganska snart men det vet jag att jag kommer att ha ändå! Bra start på dagen :)

Ett steg närmare drömmen!!


Sen var det bara till o pallra sig till skolan, sen när det var lunch dags visa det sig att det var världens äckligaste lunch dvs risgrynsGRÖT :O Min gröt lukta seriöst LIM!! (äter special mat med tanke på mjölkallergi) Eftersom att det lukta så himla illa gav jag det inte ens en chans utan åkte hem för o äta. Så nu har jag ätit min egenlagade mat mycket mumsigare! Ska alldeles strax dra mig ner mot stan igen. Ska på teorilektion och sen ska jag ta o pallra mig till gymet hade jag tänkt. Tränade inte igår så då måste det bli av idag :)

Imorgon ska även Tula till veterinären, dags för henne att steleriseras. Kan inte låta bli att tycka lite synd och henne. Stackarn vet ju inte att hon ska till farbror doktorn imorgon. Men dom är otroligt snälla och begåvade där nere så det kommer allt att gå fin fint det vet jag :)

Nu hade jag tänkt att dyka ner i mina körteori böcker o läsa! Det jag har läst hitills är för mig helt logiskt, så förhoppningsvis får jag lätt för även den delen. Har ju Johan som jag kan fråga om det skulle vara något som jag inte förstår :)

Tänkte slå på stort o skriva ett inlägg senare också med lite sköna tips som jag tycker e über bra! Så vill ni se vad det är så får ni kika in lite senare till kvällen :)

CIAO

SÖTNOSA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0