Dansteatern - maFiljen

Hallojsan!

maFiljen- Dansteater om möjliga och omöjliga familjer.


Dansteatern som jag såg idag hette maFiljen. Hade inte direkt några stora förhoppningar i och med att vi inte hade hört så himla mycket om föreställning. Så man kom ju dit och var riktigt intresserad av vad det var vi skulle få se.
Det första jag la märke till var scenen. Som knappt var en scen, det var en oval scen som hade väggar runt om sig. Alltså satt vi (publiken) nästan på scenen. Det kändes lite speciellt och roligt.

Innan allt startade fick vi chansen att se dansarna värma upp och lite så. Nästa alltid kul att se i och med att man känner igen en hel del och sen får massor av nya idéer. Dom värmde upp mesta dels vid stången, med massor av olika övningar.

Föreställningen i sig var riktigt grym verkligen. Den höll väl på i ca 45 minuter tror jag och dom var endast 5 dansare som nästan var inne och dansade hela tiden. Det var mycket närhet med publiken då vi satt såpass tätt in på. Det var publik bakom och framför dom hela tiden. Måste vara ett jätte speciellt sätt att dansa på, man brukar ju oftast ha publiken rätt fram men nu fanns det både här och där.

Dansarna var helt otroliga, väldigt skickliga och dom visste exakt vad dom skulle göra. Det syns så väl när en dansare är väl förberedd. Det sprudlade utav dansglädje och det smittade verkligen av sig.
Jag älskade denna föreställningen, och ett plus var att vi fick lov att prata med dom efteråt.

De man frågade var ju hur det känns att dans så tätt inpå publiken?
Dom svarde då att det är väldigt spännande och att det är kul att få en sådan kontakt med publiken som man får. Så det var bara positiva saker.

Sen också lite hur länge dom har dansat?
Många av dom har ju dansat sen dom var små, men kanske inte stått på scenen föräns dom varit mellan 16-18 års åldern.

Jätte kul att man kunde ställa frågor. Kameran var självklart med och jag passade på att ta kort. Inte den bästa kvalitén tyvär i och med att det var såpass mycket scenljus på och lite sådant :)

Frågestund, här ser ni också hur halva delen av publiken satt under föreställningen :)




maFiljen dansarna :)




Efter föreställningen tog jag mig en promenad hem, mötte sedan upp mamma och åkte till torp. Torp är vårat lilla köpcentrum här i Uddevalla. Jag var ju som sagt på jakt efter en vinter jacka. Helst militär grön. Var inne på stadium och tittade men hittade ingen som jag ville ha. Så gick runt i massa olika affärer tills jag slutligen gick in i en av mina favorit affärer, Pondus.
Där hittade jag en jätte fin beige Rut m fl jacka. Jag testade den och gick sedan dirket till kassan. Visst den var inte militär grön men beige är också en fin färg som passar till det mesta. Är jätte glad över mitt nya köp :)

Denna underbara jacka kommer att klä mig i vinter :)


Nu är det snart dags för mig att åka med Johan. Vad vi ska göra har jag inte direkt någon koll på. Kanske blir det lite fest idag, men det var inte helt säkert. Sen kanske vi skulle sova uppe på landet, men även det lite osäkert. Så jag ska ta mig en dusch och sen göra mig iordning. Packa väskan och sen bara glida med helt enkelt :)

Fredagen den trettonde idag, med mig har det iallafall inte hänt något. Har det hänt er något?

Hoppas ni får en underbar helg, och givetvis så kan ni följa mig i helgen, vilket jag hoppas att ni vill :)



Johan<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0