Längtan

Det där med längtan, man längtar nästan alltid efter något. Det behöver inte vara någon stor grej utan en liten. Kanske att man ska hälsa på en vän som man inte sett på länge eller kanske en ny telefon, vad vet jag.
Jag vet att jag längtar efter en massa saker, stora som små.

Tänk vad livet hade varit tråkigt om man inte hade en längtan? inte har något att längta efter. Det låter ju verkligen jätte tragiskt egentligen. Att sätta upp mål för livets gång gör nog nästan alla medvetet eller omedvetet. Och dessa mål vill man ju uppnå och har förmodligen en längtan till att uppnå dom eller hur ? Där kommer vi till längtan ännu en gång.

Satt här hemma och kom och tänka på hur mycket jag längtar till mitt körkort och till studenten och kunde inte direkt släppa dessa tankar. Och gick då vidare till andra saker som jag längtar till och det blev verkligen en lång lista i mitt huvud.

Jag längtar otroligt mycket efter körkortet! För mig är körkort en självklarhet. Och jag vill ha det nu! Så slipper Johan köra hela tiden också, då kan jag ta mig till honom på egen hand :)



JAG LÄNGTAR TILL MIN 18 ÅRS FEST SOM KOMMER BLI GRYM!



Jag längtar otroligt mycket till studenten, och att sedan få ett jobb och kunna försörja mig själv. Konstig längtan kanske men känner mig redo för det och vet att jag kommer att klara det.



Jag längtar otroligt mycket efter Johan hela tiden. Skulle vilja ha han runt om mig 24 timmar om dygnet. Bara att se denna underbara person gör mig helt varm.



Jag längtar OFTA efter min underbara moster som bor i Lysekil. Hade alltid mysiga te kvällar när hon bodde här i U-a det saknar jag. Och jag längtar till alla gånger då jag åker ut till Lysekil och hälsar på henne och hennes familj.



Jag längtar tills jag har min älskade V70 som jag målat upp i mitt huvud. Den dagen jag köper en sådan bil kommer nog vara en av mina alla bästa dagar hitills i mitt liv! Längtar tills jag glider runt och känner mig som en drottning i min alldeles egna drömbil! Nu åker jag ju förstås som en drottning i älskade Johans bilar :)



Jag längtar tills jag har egna barn, då jag verkligen älskar barn. Längtar tills jag har min egen familj, eget hus. Tror det kallas svensson liv det jag längtar efter och självklart vill jag att det ska vara med min underbara Johan. All framtid jag ser är med honom och hoppas innerligt att det blir så.





Detta är några av mina saker som jag längtar efter. Vissa är nu tid och andra framtid, men jag tror att jag har fått fram vad längtan är i mina ögon i detta inlägg. Tror att om man tänker efter så har alla en eller flera saker som man längtar efter. Kan ju slänga in att jag längtar tills våran slutproduktion också! :)


Och nu kommer snart Martina hit på en kopp kaffe så dags att snygga till lyan lite :)









Kommentarer
Postat av: sannispannis

och jag längtar efter dig emmis <3

2009-12-07 @ 16:56:16
URL: http://sannamattsson.devote.se
Postat av: Em

Längtar efter dig också Sannis! Ses imorn sötnosa <3

2009-12-07 @ 17:26:45
URL: http://likeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0